psav zdjęcie główne”Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że jest autentyczna szansa przy tej współpracy, którą stosuje wykonawca, inwestor, a po stronie rządowej Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego, oddać dokument, który umożliwia funkcjonowanie i odbiór końcowy metra do połowy września” – powiedział wojewoda.
Cała druga linia metra ma być gotowa przed 2023 rokiem. Wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są albo w budowie, albo trwa postępowanie poprzedzające podpisanie umów z wykonawcami.
Centralny odcinek linii M2 został uruchomiony 8 marca 2015 roku. Składa się z siedmiu stacji i prawie 6 km tuneli. Trwa budowa trzech stacji we wschodniej części – na Pradze-Północ i Targówku oraz trzech w zachodniej części – na Woli. Dla wschodniego odcinka, realizowanego przez firmę Astaldi, to około 3,12 km trasy, a dla zachodniego, drążonego przez Gulermak, około 3,4 km. Obydwie budowy mają się zakończyć w 2019 r.
Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowy ostatniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie – od stacji Techniczno-Postojowej Mory do stacji C3 Lazurowa. To około 4 km trasy, które w ciągu 48 miesięcy od dnia podpisania umowy wykona konsorcjum firm Gulermak i Astaldi. Firmy te zostały także zwycięzcami w przetargu na budowę metra na Targówku. Tam w ciągu 36 miesięcy mają powstać 4 km tuneli oraz stacje Zacisze, Kondratowicza i Bródno.
Dziennie z centralnego odcinka linii M2 korzysta około 150 tysięcy pasażerów.>>> Czytaj też: Jeśli Polska gospodarka utrzyma tempo wzrostu, to dogonimy Niemcy za 21 lat